Sweet Country Cottage

wtorek, 29 listopada 2011

Radość oczekiwania


Uwielbiam Boże Narodzenie, a chyba jeszcze bardziej czas Adwentu.
Święta są piękne, ale zawsze strasznie szybko mijają. Adwent jest dłuższy :-)

W tym roku, mimo ogólnego rozgardiaszu spowodowanego remontem, postanowiłam dobrze i spokojnie przygotować się do Świat. Obiecuję sobie to co roku, ale zawsze kończy się tak samo. Zawsze kilka dni przed Wigilią, to wielkie bieganie, porządki, prezenty, dekoracje, gotowanie, pieczenie. W tej całej bieganinie czasem nie ma czasu usiąść i nacieszyć się tymi wszystkimi przygotowaniami.



W tym roku dom będę dekorowała systematycznie. Już pojawiły się pierwsze małe zwiastuny nadchodzących Świąt.


Zaczęłam też już eksperymentować z przepisami. Na razie wszystko się udaje i jest pyszne.

Wczoraj popołudniu skleciłam takie oto maślane muffinki.


Przepis na maślane muffinki
  • 4 jajka
  • 250 gram cukru
  • 250 gram masła (masła, nie margaryny)
  • 250 gram mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 łyżek mleka
Z takiej ilości składników wyjdzie około 35 babeczek

Sposób przygotowania:
  • Jajka zmiksować z cukrem na puszystą masę
  • Dodać masło - zmiksować
  • Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i również zmiksować
  • Do masy dolać mleko i zmiksować
  • Gotowe ciasto umieścić w foremkach
  • Piec około 13 minut z termoobiegiem (20 minut bez termoobiegu) w piekarniku nagrzanym do 200°C
Po przestygnięciu udekorować kremem i ozdobami.
Ja poszłam na łatwiznę i krem mam z gotowego proszku (Dr. Oetker Krem do tortów)






1 komentarz:

  1. sliczne dekoracje, a mufinki musialy byc przepyszne;) szkoda,ze nie pokazalas blizej tych chyba serduszek-to kalendarz adwentowy? i tej skrzyneczki ponizej rozswietlonej-co to? bardzo ladnie wyglada;)pozdrawiam cieplo:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i komentarz!